sobota 21. listopadu 2015

20 - Jídlo

Když mas hlad, nejsi to ty. Do naší mise jsem tuto reklamu na Snickers nebrala vážně, ale co jsem odhalila Jindrovo tajemství. Všem  doporučuji Jindru udržovat sytého. Ne že by to bylo nějak dramatické, ale řekněme, že lip funguje, když nemá hlad:-)
Ano,nabízí se otázka, co tu vlasně jíme?

První den jsme byli nadšení, když jsme zjistili, že ve všech hostelech je součástí ceny snídaně. Jindra si snil o toustovém chlebu se salámem a sýrem. A hle, přijdeme na snídani a ono to tam. A další den zase, další zase a zase a zase!!!?!!
"Tak si to zpestříme a dojdeme si koupit do sámošky něco k večeři". Ať hledám jak hledám, jen sýr a salám zvaný Mortadela.
Bylo by dobré, přiblížit čtenářovi chuť.
Sýr: amorfní hmota, bez chutě a zápachu
Mortadela: s tou jsem měla větší trpělivost. Je to salám typu "Gothaj" a místní to mají rádi pokapané  limetkou. Jak říkám dva týdny jsem byla schopná to jíst, ale už se bouří můj žaludek i Kuba. Ten se považuje za gurmána a tuhle "delikatesu" odmítá jíst.
Dále se tu na ulici často a spíše vhodnější slovo jen, vyskytuji z těsta udělané něco jako buchty, které jsou plněné no čím byste řekli. Ano správně - mortadelou a sýrem. Pokud chcete zariskovat můžete si to koupit s kuřecim masem, ale je to děsně suché. Kuře asi proto rozemelou na co největší kaši, aby to lépe klouzalo do krku. Viz foto.
Další delikatesu, co jsme tu měli byli fazole s kurecim masem a rýží. Nevím jak to dělají, ale všechno chutná úplně stejně, jen to má jinou konzistenci. Na oko to však získává bod.
Docela tu frčí italská kuchyně, pizzu umějí fakt skvěle. A lasagne jsme taky ochutnali a mě osobně moc nenadchly.
Takže i přes  mé protesty, jsem byla nakonec přehlasována. A šli jsme na hamburgera s hranolkama. Světě div se bylo to fakt výborné.
Jako delikatesu tu považují krevety na více způsobů. Tak jsme to samozřejmě museli zkusit a to byla fakt největší exploze chuťových pohárků. Ale bohužel nejde to jíst pořád, protože se to odráží na ceně a dostáváte se na 40R$/os, což je 280kc/OS!!!
Takže další varianta, která se nám osvědčila a za mě je výborná. Jsou jidelny či bufety na váhu. Pohybuje se to od 10R$-25R$/kg a tam se dobře a na místní poměry levně najíte.
Co se týče pití, s tím problém nemám. Dělají tu džusy čerstvě vymackané s ledem, bez. Kokosové ořechy, čerstvě  vylisovanou šťávu z cukrové třtiny. Třeba poprvé jsme tu pili Maracuja juice, což je typ ovoce. Bez doslazení strašně kyselý, s cukrem fajn.

Žádné komentáře:

Okomentovat